Izložba: Iz kalkografije Kabineta grafike
Petak, 28. siječnja 2011.

Prigodna prodajna izložba grafika, mapa kataloga i knjiga u izdanju Kabineta grafike HAZU

Glazbeni program:
Ansambl za ranu glazbu OTIUM /
višekratni nastupi 20…., 20,45…..21,15 sati



Prodajna izložba / Iz kalkografije Kabineta
grafike Kabinet grafike HAZU, Strossmayerov trg 12 Zagreb,
7. 12.-31.12. 2010.

Na ovogodišnjoj izložbi Iz kalkografije Kabineta grafike izložili smo grafičke mape i pojedinačne grafičke listove najistaknutijih suvremnih hrvatskih autora, te kalkografski otiske s originalnih matrica hrvatskih autora, koji su djelovali u prvoj polovici 20. stoljeća. Ovom prigodom u prodaji su: pojedinačni bakropisi i grafička mapa sa šest listova Marijana Trepšea (čija izložba upravo traje u Umjetničkom paviljonu), bakropisi s motivima Zagreba Mencija Cl. Crnčića i Tomislava Krizmana, drvorezi Miroslava Kraljevića i Kraljevićeva grafička mapa s 5 motiva izvedenih u kombinaciji suhe igle i bakropisa. Središnje mjesto ipak zauzima grafička mapa Izabrani autori 5. hrvatskog trijenala grafike kojom ove godine obilježavamo pola stoljeća kontinuiteta zagrebačke izložbe grafike ( 1960. - 2010. ) Mapa sadrži radove 15 grafičara u generacijskom rasponu: od korifeja hrvatske grafike, Ivana Kožarića, Ivana Picelja, Zdenke Pozaić i Maje Franković, do vrsnih predstavnica mlađe i posve mlade generacije Karine Sladović, Edvina Dragičevića, Kristine Restović, Dore Bratelj i Ive Ćurić. Niz je to najistaknutijih autora koji su zapaženi na prošlogodišnjem zagrebačkom obljetničkom trijenalu.

Važno je istaknuti kako su u ponudi originalne grafike izvedene u tehnikama: visokoga tiska (drvorez, linorez) dubokoga tiska (bakropis, suha igla, akvatintia, mezotinta, reservage…), plošnoga tiska (litografija) i propusnoga tiska (serigrafija). Tijekom trajanja izložbe kustosi će posjetitelje upoznati s pojedinostima o navedenim tehnikama i naučiti ih kako razlikovati original i reprodukciju. Jer, prosječan građanin zatrpan ponudama najrazličitijih otisaka sumnjivoga porijekla upravo to ne zna.

Cijene mapa iznimno su povoljne i prava je prilika da se iskoristi ova božićna ponuda. Prihod od prodaje namijenjen je novim izdavačkim projektima Kabineta grafike.

Skini cjenik /RTF

Skini baner /PDF



Lidija Janković / site-specific

Studio Kabineta grafike HAZU, 17. 11. – 31. 12. 2010.

U site-specific radu naslovljenom Achtung! Achtung! On sale!, Lidija Janković problematizira svijet suvremenog potrošačkog društva i umjetnosti, zasnovanog na principima poparta i odjecima reklamne industrije, operirajući sadržajima reinterpretiranog dizajnerskoga i reklamnog vizualnog materijala. Njezina umjetnost kritizira masovno društvo i njegove imperative, propituje odnos javnog i privatnog identiteta, problematizira društvene stereotipe i utjecaj masovne industrije i medija na život “običnog“ čovjeka.

Postavljajući u prostor galerije panoe s digitalnim ispisima pin-up likova i stiroporne lightboxove koji podsjećaju na neonske natpise reklama, Lidija Janković simulira milje reklamne, dizajnerske i potrošačke ikonosfere, propitujući pritom egzistenciju pojedinca u vremenima dominacije moćne masovne industrije. Koristeći u radu fotografije i elemente starih reklama američke kulture 50-ih i 60-ih godina - najmoćnija sredstva reklamne industrije - u duhu oglasne propagande ironično“prodaje“ svoju umjetnost, odnosno pokušava podići razinu kritičke svijesti izvan okvira potrošačkog rječnika. Dizajnerski habitus umjetnice te grafička vokacija, određuju sadržajni retro popartistički izraz i uvjetuju grafičko razmišljanje u odabiru digitalnog medija s njegovom propulzivnom umnožljivošću i manipulativnim diseminacijskim predznakom.


Download kataloga (671KB)






 

 
Copyright(c) 2007 - HAZU, Kabinet grafike
Sva prava pridržava